“3000” λόγοι για να λατρέψετε αυτή την ταινία

“3000” λόγοι για να λατρέψετε αυτή την ταινία

3000-37-1024x576

Μια εξαιρετική ελληνόφωνη ταινία μικρού μήκους, είχαμε την δυνατότητα να απολαύσουμε πριν από μερικές μέρες, σε μια ιδιωτική προβολή για τα μέσα ενημέρωσης που έλαβε χώρα στα στούντιο της διεθνούς εταιρίας παραγωγής DDP& Deluxe International Studios.
Το “3000”, είναι μια ξεχωριστή ταινία μικρού μήκους, γραμμένη και σκηνοθετημένη από τον πολυβραβευμένο Ελληνο-αυστραλό σκηνοθέτη Αντώνη Τσώνη, όπου συμμετέχουν γνωστοί, αλλά και πρωτο-εμφανιζόμενοι Έλληνες ηθοποιοί, με την ιστορία να διαδραματίζεται στην σύγχρονη Αθήνα της κρίσης.

Ο Αντώνης Τσώνης γεννήθηκε στην Αθήνα από Έλληνες γονείς. Ο πατέρας του Θεόδωρος, καταγόταν από τη Σπάρτη και η μητέρα του Αγγελική (το γένος Σόβολου) από την Τσιτάλια Αρκαδίας. Η οικογένειά του μετανάστευσε στην Αυστραλία και συγκεκριμένα στην Μελβούρνη, όταν ο Αντώνης ήταν μόλις 11 μηνών, όπου ο πατέρας του έγινε από τους μεγαλύτερους εκδότες του ελληνισμού της Βικτώριας. Μεγαλώνοντας σε ένα λογοτεχνικό και πνευματικό περιβάλλον, ανακάλυψε την ποίηση στην ηλικία των 7 ετών, γράφοντας τα πρώτα του στιχάκια.
Στην ηλικία των 11, πήγε για λίγο στον Κορυδαλλό και μετά από 2 χρόνια ξαναγύρισε για να μείνει ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτές οι παιδικές εικόνες από τον Κορυδαλλό και τον Πειραιά της δεκαετίας του 80′, έχουν αποτυπωθεί ανεξίτηλα στην μνήμη του και διαμόρφωσαν μια ξεχωριστή αισθητική, που κουβαλά μαζί του μέχρι τώρα.

3000-34-1024x576

“Ένας από τους λόγους που επέλεξα να γυριστεί το έργο στην Ελλάδα”, εξηγεί ο κ. Τσώνης, “είναι η αγάπη που νιώθω για τον τόπο καταγωγής μου, αλλά και η αγάπη που εισπράττω όποτε βρίσκομαι εκεί. Η περιοχή της Κυψέλης, όπου έγινε το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων, είναι ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα των διαφορετικών εποχών που έζησε αυτή η περιοχή, από το απόγειο της δόξας ως την παρακμή, ακόμη και πριν την κρίση”.

Ο Αντώνης Τσώνης, σπούδασε Νομική και Ιστορία και πήρε το Διδακτορικό του στην Νομολογία, από το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης. Κέρδισε βραβεία καλύτερου σκηνοθέτη σε διεθνείς διαγωνισμούς, συμπεριλαμβανομένου του διεθνούς φεστιβάλ κινηματογράφου του Levante στην Ιταλία και του Βραβείου Εξαιρετικής Σκηνοθεσίας «Φεντερίκο Φελίνι» στο φεστιβάλ της Ινδονησίας. Με την ταινία μικρού μήκους “Τhe Firebird” που προβλήθηκε το 2013, συμμετείχε σε πάνω από 35 παγκόσμια φεστιβάλ κινηματογράφου. Το φίλμ κέρδισε πολλά βραβεία και ανάμεσά τους το Πρώτο Βραβείο Καλύτερου Δραματικού Φιλμ μικρού μήκους στο φεστιβάλ του Manhattan. Το 2015, ο Αντώνης έγινε αποδέκτης της επιχορήγησης “Deluxe Heartbeat Fund Australia“. Οι καλλιτεχνικές επιρροές που έχει ο κ. Τσώνης, προέρχονται κυρίως από τον Ιταλικό Νεορεαλιστικό Κινηματογράφο και τον Αμερικάνικο Κινηματογράφο του Νέου Κύματος. Επικεντρώνεται κυρίως σε ιστορίες με χαρακτήρες που τραγικά έχουν αφεθεί στο περιθώριο της κοινωνίας.

3000-27-1024x576

“Στο ‘3000’“, περιγράφει ο κ. Τσώνης, “θα ήθελα να αναγνωρίσω την σύγχρονη Αθήνα όπου είναι συγκεντρωμένη η παγκόσμια ματιά. Η Αθήνα τώρα πιέζεται στα όριά της, στο σημείο μηδέν, ζητώντας την επανεξέταση της κριτικής μας ματιάς πάνω σε ανθρώπους της καθημερινότητας την ώρα ακριβώς που τη χρειάζονται.

Στην προσπάθεια να σώσει τη ζωή του καλύτερου φίλου του, του Άρη, του οποίου η οικογένεια δεν μπορεί πλέον να αντέξει οικονομικά την πληρωμή της θεραπείας του καρκίνου του, ο Λεωνίδας δε διστάζει να αναλάβει ένα νέο χαρακτήρα: μια νέα ταυτότητα, αυτήν, που νομοτελειακά αδύνατο να υπάρξει, του αθώου και ταυτόχρονα εγκληματία. Ο Λεωνίδας γίνεται συνένοχος στο δίλημμα του Άρη από μια ακολουθία αθώων αλλά συγχρόνως καλοπροαίρετων “λαθών”. Αν θέλουμε να καταλάβουμε την απόφαση του Λεωνίδα, πρέπει να εστιάσουμε στην εικόνα που αντικρίζει, αυτήν του νοσοκομειακού κρεβατιού του Άρη μεταφερμένου στο σαλόνι του σπιτιού του, πάνω από τα κίνητρά του.

Ο Πάνος Νάτσης
Ο Πάνος Νάτσης

Ένα άλλο ουσιώδες μοτίβο στη ταινία είναι ο ήχος των παιδιών. Είναι ένας παιδικός αντίλαλος στον οποίο ο Λεωνίδας και ο Άρης, δύο φίλοι στην κόψη μιας αναπόφεκτης καταστροφής, ακούν τις παιδικές τους φωνές, αυτές που είναι η άσπιλη πηγή της αγάπης των δύο φίλων. Ο Λεωνίδας είναι όμως ερωτευμένος με τη Δάφνη τη μικρότερη αδερφή του Άρη και δεν είναι έτοιμος να του το πει ακόμα. Αντιθέτως ο Λεωνίδας πρέπει να συμβιβαστεί και να συγκρατήσει τα συναισθήματα ενοχής έτσι ώστε να μείνει και στην αγάπη του για τη Δάφνη αλλά και να σώσει τον καλύτερο του φίλο.
Με φόντο τη μονόχρωμη και θλιβερή ομορφιά της εγκαταλελειμμένης Αθήνας, η ασυμβίβαστη ηθική του Λεωνίδα έχει τραγικές συνέπειες”.

Γιάννης Παπαδόπουλος
Γιάννης Παπαδόπουλος
Δάφνη Ιωακειμίδου Πατακιά
Δάφνη Ιωακειμίδου Πατακιά
Γιάννης Τσορτέκης
Γιάννης Τσορτέκης
Ελισάβετ Μουτάφη
Ελισάβετ Μουτάφη

“Αυτό που κρατώ περισσότερο στο ‘3000’”, συνεχίζει ο κ. Τσώνης, “είναι ότι ερχόμαστε πρόσωπο με πρόσωπο με τους νέους της Αθήνας. Θέλησα να δημιουργήσω το “3000” στην Αθήνα, με την συναίσθηση ενός προσωπικού χρέους που ποτέ δεν θα μπορούσα να αποπληρώσω, μια πόλη την οποία αγαπάω και στην οποία γεννήθηκα”.

Η ταινία “3000”, καταφέρνει να εστιάσει στο συναίσθημα, αποφεύγοντας τις βίαιες ή τραυματικές σκηνές. Επικεντρώνεται στο δράμα του πρωταγωνιστή (Πάνος Νάτσης) κι ας συμβαίνουν μεγαλύτερα δράματα δίπλα του. Κι όπως στην αρχαία τραγωδία ερχόταν στο τέλος η “κάθαρση”, έτσι καταλήγουμε σε ένα συναισθηματικό “άδειασμα”, χωρίς ακρότητες και υπερβολές.

3000-22-1024x576

Η ιδέα του “3000”, γεννήθηκε στη Μελβούρνη από τον Ελληνοαυστραλό συγγραφέα/σκηνοθέτη Αντώνη Τσώνη, αλλά το να γίνει αυτή η ιδέα ταινία μικρού μήκους, απαιτούσε προσεκτική σκέψη εξαιτίας της απόστασης μεταξύ Ευρώπης και Αυστραλίας. Με ελάχιστες πηγές, η ανεξάρτητη Ελληνοαυστραλή παραγωγός Τία Σπανού και ο Έλληνας συμπαραγωγός και σκηνοθέτης Παναγιώτης Φαφούτης, συνεργάστηκαν ολόψυχα στο “3000”, καθώς πρόκειται για ένα θέμα που τους αγγίζει συναισθηματικά. Εργαζόμενος με τον casting director Άκη Γουρζουλίδη, ο Αντώνης διάλεξε τον Πάνο Νάτση να κάνει το ντεμπούτο του στο ρόλο του Λεωνίδα. Κατά τη διάρκεια της δουλειάς του με τον Πάνο, ο Αντώνης επικέντρωσε την προσοχή του στην αρχή της συναισθηματικής αλήθειας, όπως αναπτύχθηκε από την αμερικανίδα ηθοποιό και αναγνωρισμένη δασκάλα δράματος, Stella Adler (1901-1992). Ο Γερμανός κινηματογραφιστής Joerg Gruber, με βάση το Βερολίνο, συνεργάστηκε με την ομάδα παραγωγής, για να κινηματογραφήσει εξ’ ολοκλήρου το “3000” στην Αθήνα. Ο Αντώνης επεξεργάστηκε το φίλμ στην Ελλάδα, με τον Έλληνα μοντέρ Λάμπη Χαραλαμπίδη. Ο executive producer Wayne Blair συνάντησε στη συνέχεια στην Αθήνα τον Αντώνη για μια επισκόπηση του έργου. Η παραγωγή ολοκληρώθηκε στο DDP & Deluxe International Studios στη Μελβούρνη. Η μουσική επένδυση της ταινίας “3000″ είναι δημιουργία του προσφάτως εκλιπόντα Manuel De Sica (1949-2014), γιο του μεγάλου Ιταλού σκηνοθέτη και ηθοποιού Vittorio de Sica.

3000-06

Η ταινία “3000”, έχει γίνει δεκτή σε 8 διεθνή φεστιβάλ (πατήστε για να μεταφερθείτε στην αντίστοιχη ιστοσελίδα):

London International Filmmaker Festival of World Cinema
Sedona International Film Festival (USA)
The 18th Magnolia Independent Film Festival (Mississippi, USA)
Richmond International Film Festival (Virginia, USA)
LA INDIE FILM FESTIVAL (LA, USA)
Geneva Film Festival (USA)
UN COURT TOURNABLE (Paris, France)
Fargo Film Festival ( North Dakota, USA)

Ήδη έχει προταθεί για βραβείο, σε 4 κατηγορίες στο London International Filmmaker Festival of World Cinema.

Για δείτε το trailer της ταινίας μπείτε στη σελίδα 3000 στο Facebook και να πατήσετε like αν σας αρέσει, ενώ για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της ταινίας εδώ:

Για να δείτε κάποιες παλαιότερες συνεντεύξεις των ηθοποιών, που συλλέξαμε από το διαδίκτυο, πατήστε πάνω σε κάθε όνομα:

Πάνος Νάτσης (Λεωνίδας)
Γιάννης Παπαδόπουλος (Άρης)
Δάφνη Ιωακειμίδου-Πατακιά (Δάφνη)
Γιάννης Τσορτέκης (Πατέρας)
Ελισάβετ Μουτάφη (Μητέρα)

Martis_diaf

NO COMMENTS

Leave a Reply